Onsdag!


Onsdag morgon gott folk..

Helgen gick fort förbi med både roligheter och tråkigheter...

Det är slut på körning nu riktigt tråkigt.. nu längtar jag tills nästa gång jag får köra ... nu är man tillbaka i verkligheten och  jobbar där inne igen 09:30 till 18:15  skit tråkigt!!!
Men det är bara att bita ihop eller vad man säger , har inte så mycket att välja på då jag faktiskt igentligen ska vara glad för att jag har ett jobb... Och visst är jag det jag trivs på jobbet med folket och sånt men inte med arbetsuppgifterna... jag saknar mitt gamla jobb och min bil och dom skånska vägarna..
Jag hade hittat ett jobb som jag tyckte var skit roligt som jag trivdes med och det var roligt att gå till jobbet på morgonen .. sen rycktes allt det ifrån mig  och jag har lite svårt för att anpassa mig till det nya! Fast det inte är så nytt längre har jag svårt att komma in i det och svårt att känna någon glädje nu när det är dax att gå till jobb..


Men men ...ett litet bittert morgon inlägg var tvungen att skriva av mig lite då faktiskt skrivandet får en att må lite bättre...  att skriva av mig vad jag känner och tycker har alltid hjälpt mig att hantera mina känslor och kontrolera mitt humör!!



Thord kom hem vid 8 i morse .. han jobbar natt denna veckan ..så nu ligger han och sover gott här i soffan med vakna med the  voice högt på tv´n.. fattar inte att man kan sova med så högt ljud runt om kring sig..

Nu ska jag gå och borta tänderna och fixa det sista jag måste göra innan jobbet väntar... Hej då.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Tråkigt det här med jobbet, känns jobbigt när man tycker om något som sen plötligt försvinner. Hoppas det går bra ändå. Voffsingen är super gullig. Ha en bra dag.

2010-02-10 @ 09:58:26
Postat av: Lissan

Hej min vän!!

Jag vet precis vad du menar!!! Har varit exakt där du e idag. Men när jag tänker tillbaka på hur du o jag lärde känna varandra o hur fantastiskt bra vi samarbetade både på privatmark o jobb, ler jag. Dom Skånska vägarna när sommaren kom, våra ursexiga shorts (dom skojar man inte bort) tala inte om "slim in o push upp"....

De var verkligen kul att gå upp på morgonen o åka till jobb.

Men glädjen varade inte för evigt för någon av oss. Kände också som du, man kom aldrig in i systemet, fick sämre o sämre självförtroende.

När jag hörde dig säga: -Hejdå, jag kör nu...

Fy fan vad ont de gjorde. Och där stod man, vantrivdes med arbuppgifterna, fattade ingenting, kände sig instängd, kände sig allmänt kass... Hade inte våra arbkamrater varit helt underbara så hade jag gått efter en vecka.

Att vara van vid friheten på vägarna, bli bemött med glädje hos kunder, att göra det man tycker om o få göra det på sitt arbete... Kan de bli bättre. Saknar dig, vägarn, bilarna, sommaren o våra dansbandsturer.

Stå på dig med måtta!! Låt inte de gå så långt som det gick för mig. De knäckte mig totalt, du vet hur jag mår idag. Önskar dig inte de. Ett jobb e ett jobb men hälsan o psyket går först. Hoppas vi får jobba tillsammans igen som chaufförer, de gjorde vi bra... Vi kan!

Saknar vår tid tillsammans, sommaren 06-08

The road is wet and it`s raining....kommer du ihåg, den har spelats många gånger i nisse.

Usch detta blev långt o känslosamt.

-Lissan

2010-02-10 @ 20:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0