Lördag ...

En lördag kväll som denna finner jag nu tid och lust att skriva ner ett par ord... Fick frågan om varför man har en blogg om man ändå inte tänkt skriva i den.. och vad är svaret på den frågan?  Jag har en blogg för att jag perjodvis finner det väldigt roande att skriva, uppdatera andra om hur jag mår, hur mitt liv ser ut.
Framför allt när jag är sur och arg tycker jag det är skönt att kunna skriva av sig och bara få kräka ur sig lite som man har funderingar över.

En del har jag nog hunnit med sen sist jag skrev här..

Var ute och åt god mat med god dricka med mitt jobb förra helgen en trevlig kväll som slutade så där lagom tidigt så man kunde gå upp i tid dagen efter och ändå må bra...:)

Jag har vatt på jysk och köpt oss ett stort svart matsals bord med sex svarta skinn stolar till..  är super nöjd med det och nu står det här och ser snyggt ut... Men Shit vad det var jobbigt att sätta ihop det.. Naturligtvis fick jag hem det i måndas när Thord jobba sent och envis som man är o nyfiken på hur det ser ut så började jag att montera stolarna.. när alla sex var ihopa så gav jag mig på bordet.. och gissa om det gav mig huvudvärk... Efter en halv timme av fundering hur fan jag skulle sätta ihop bordet så gav jag upp... och nu handalde om att sätta ben på en skiva! Men när jag sen stog i duschen fick jag en uppenbarelse hur det skulle vara så jag snabba mig ut och mycket riktigt hade jag löst mitt dilemma och satte ihop även bordet! :) Nu undar ni kanske varför jag inte kolla bruksanvisningen men där fanns ingen ... Det tog kanske lite tid men jag löste det helt själv.. och Gubben som inte sett det innan blev mycket nöjd över mitt köp när han kom hem :)

Förra helgen hann vi även med att köra löjligt mycket skit till tippen som vi på något vis lyckats sammla på oss på diverse ställe i huset under vintern.. så skönt och så duktig man känner sig när man kastat allt... :)

Melodifestivalen har pågått nu tre lördag och jag har mer eller mindre sett alla avsnitt... Och tror inte att där finns en ända låt änså länge som jag fastnat riktigt för.. kan det vara så att musiken nu för tiden inte är lika bra?

vad mer kan jag uppdatera er om?

Jag funderar på att gå och klippa mig... som många gånger förr slår tanken mig att jag ska klippa mig kort men aldrig när jag väl sitter där i frisör stolen vågar jag säga till frisören att klipp av mig håret.. istället hör jag mig själv varje gång jaa klipp det som behövs en sån bit så visar man lite så fär lagom bit och sen inget mer.. och varje gång sitter man där o tänker ska jag säga åt henne att ta lite till? Njaaa tänk om jag ångrar mig.. men och tänk om jag gör det.. vad gör det? det är bara hår och det växer ut igen det är inte för alltid.. tänk på dom som inte har möjligheten att välja frisyr av en eller en annan anledning... Jag har haft kort innan och jag trivs i det så vet faktiskt inte varför jag fegar..... Och gjorde en deal med mannen min idag att han ska betala mitt nästa Frisör besök så lika bra att jag slår till.....:)

Idag var vi även inne och köpte en motor lyft till gubben... han behövde tydligen en sån för att kunna lyfta ur motorn i hans älskade camaro som står i garaget och bara väntar på att bli ihopa satt... =) Den har vatt ner plockad i två år . Hans bygge av den blev ju lidande när vi köpte huset då pengarna gått till hus istället för bil.. sen har han nog inte heller haft energi , lust att gå ner och skruva heller.. tror det går lite i perjoder...
men men.. det kommer när det kommer.. =)Den står inte ivägen och kostar inte han några större summor i månaden och kan han ha det som hobby e jag glad för hans skull...


Vårat nya bord med stolar... ingen super bild men ändå man ser tanken på det=)  Satte även upp gardiner idag, har bott i huset i ett år utan gardiner i det fönstret men nu så:) nu ska bara allt runt om plockas unnan... =)



En ny familjemedlem som jag kan plåga... glömma vattna och sånt.. men ska verkligen försöka ge den all min kärlek så den trivs hoss oss=)




Och män som ofta klagar på att det är kvinnan som asar hem massa saker men här är det tvärt om
Dessa två pryder nu källaren ... Tur det är där nere och inte här uppe så man måste se skitet haha:)



Ja det var nog allt för denna gången .. jag ska försöka att hålla er uppdaterade så du Rolle har nått att läsa haha....:) hejdå


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj så fint bordet blev, du har ju hunnit med en hel del. Kul att du lägger in bilder. Hoppas du lägger in en bild på dig när du varit hos frissan så vi läsare kan se om du klippte dig eller inte. Ha en fortsatt bra helg

2011-02-20 @ 11:09:07
URL: http://http:gger in en bild//

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0