Måndag...


Måndagen e avklarad... sitter och tar det lilla lugna i soffan... Thord som inte sov på hela natten har redan gått och lagt sig så här händer inte så mycket ikväll...

Igår var  jag nere och tvättade min bil hos jessica , och när vi var klara så ringde faster mia.. dom höll på att tömma farmors lägenhet då hon har fått ett boende på ett hem i eslöv...  Dom undrade om det var nått vi ville ha / nått vi behövde så det blev en sväng till Eslöv...

shit det var länge sen man träffade farmor och man visste inte riktigt vad man skulle förvänta sig .. har inte träffat henne sen hon blev sjuk och ställde nog in mig på det värsta.. det var litta jobbigt men ändå skönt att ha träffat henne..

fick en stor gadrobs blomma av farmor som jag ska vårda väl... farmor har alltid haft tur med blommor så jag ska göra så gott jag kan för att hålla den i liv...

Det går mindre bra med mina frö jag har sått... jag har flera olika krukor i fönster karmen men det går inte så bra för någon av dom... jag antar att jag inte har dom där gröna fingrarna som behövs...  men jag antar att jag inte ska ge upp än.. får lixom ge det en chans...=) 

Jag har iallafall lyckats få upp dessa små ...  men fotot tog jag för någo dag sen och idag finns bara två kvar som överlevt.. jag fattar inte vad jag gör fel.... Slutar väl med att jag får sno en från svär mor som lyckats få upp sina o dom e ganska stora nu tillome...=)

Någon som har tips till mig hur jag ska få mina små fröer att växa?






Detta e min Golfi.....=)  ny  tonade rutor...




Blev även grillning igår... Jessica malin Andre  jag och thord  blev hur gått som helst..
trevligt när lite folk kommer på besök...  fick även söta rosa blommor av malin tack tack=)






I lördes hos lina och henke... visst är det skönt att se på när andra jobbar=)



 nä nu ska jag vattna lite blommor.. plocka undan lite...  haj haj..


Kommentarer
Postat av: verkligheten

Alla har inte gröna fingrar men alla har vatten i kranen haha men du kan ta och lägga plastfolie över så blir det kondens alltså självvattning men gör lite hål i plasten annars så blir det fel på andra hållet men ge inte upp då vinner dom små jävlarna och får dig att tro att du inte kan alla kan

2009-04-27 @ 19:41:18
Postat av: Anonym

Ducha med sprayflaska som du fyller med vatten morgon och kväll.

2009-04-27 @ 23:37:32
Postat av: Pauline

Hej!

Ett litet tips är att vattna dem små växterna

varannan dag om dem står inne annars varje dag om dem står ute men väldigt lite i taget! Sen så kan man fylla fatet som krukan står i. ( om man har en kruka med hål i) Läs mer i min blogg under kategorin BLOMMOr så finns fler skötsel tips för anndra växter och blommor.



Pauline

2009-04-28 @ 20:28:15
URL: http://pauoli.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, jag ser varför du behöver tips till blomman. Shit, stackaren kommer aldrig överleva. Jag föreslår att du vattnar den för den ser ut att vara riktigt uttorkad. För övrigt så kan inte alla sköta blommor, du är nog en sån. En sån som inte kan sköta blommer men är bra på en massa annat som typ: Halsa cola i fosterställning på soffan, handla ringar med rosa/vita diamanter (eller tjocka guldringar), glassa runt på stan med supersmala lår och ja uppdatera sina bästisar om daglit sladder som är livsnödvändligt:) och det uppskattas!:):)

2009-04-29 @ 18:02:46
Postat av: Astrid

är det något du längtar efter? jag längtar bland annat till klassresan och till sommarlovet:D



kram

2009-04-30 @ 17:51:57
URL: http://byastrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0