Söndag

Då var det söndag och i morgon går vi in på tredje veckan kvar till semester denna som kommer och två till sen jäklar ska det njutas... har en massa som igentligen ska hinnas med under de veckorna så blir väl inte så mycket semester.. eller jo semester med hem arbete :)

Igår var vi sjukt duktiga känndes det som... gick upp klockan åtta körde och hämtade hem ved bar in den , jag kasta in den och thord lavva upp den.. sen fixa vi de sista reglarna och satte upp de ... tog bort två geting bo under taket som anticimex vatt här och sprutat gift på så dom va döa.. eller ja dom flesta där var några ägg som levde som hamnade i en hink med te röd och en tänd sticka.. pooofff sa de :) nu hoppas vi att vi slipper skitet igen .. 

Ge fan i att bygga bo under våra tak pannor så får ni kanske leva nästa gång...:)



Första lasset med vinter veden på plats nästa kommer om nån vecka.. ett jäkla jobb fast underbart sen när man kan elda :)



Sen till kvällen blev det en snabb handling till lite mys kväll med goa pannkakor sylt och grädde och litta chips...


Idag känns det i kroppen att man burit ved kan jag säga.. man är ju inte i sitt livs form heller så det har ju satt sina spår och man känner tränningsvärk ...

Gubben körde till jobb vid nio i morse och då tänkte jag sova en stund till men det ville nog icke grannen som började klippa häcken! bara till att asa sig upp och ta ut jerry...  Jag har passat på att rensa häcken på utsidan såg för djävligt ut.. inte för att det är vi som ser det men kan ju vara trevligt för de andra som måste glo på den sidan om där är lite ordning..  det blev på med regn jackan och ut med sekatör och rullebör.. känner mig nöjd för idag och sitter nu och sappar litta tv.. :)

Ska återgå till ligg läge nu hejdå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0